Kakadu

18 juli 2017 - Darwin, Australië

16-7

Vanmorgen. Vertrokken uit Katherine, boodschappen gedaan en begonnen aan de 300 km naar Jabiru in het Kakadu nationaal park. Een park zo groot als heel nederland!! En beheerd en onderhouden door de aboriginals.

Het is een mooie maar eentonige weg met hetzelfde landschap, droog, wisselend wat groene bomen, veel termieitenheuvels.

Onderweg stoppen we in Nourlangie. Een plek waar rotstekeningen van de aboriginals te zien zijn. De tekeningen maken deel uit van de verhalen die ze elkaar duizenden jaren geleden vertelden. Een deel daarvan wordt uitgelegd, een deel wordt door anderen dan de boriginalls zelf niet begrepen.

Jabiru is een plaats met supermarkt, benzinestation, enkele hotels en camping. Wij verblijven in Anbinik. We hebben een 2 slaapkamer huisje en een bushbungalow. Dit is een tent met een hoge instap ( een kleine meter boven de grond. Met metalen wanden met allemaal kleine openingen erin zodat je een soort doorzichtige wand hebt met een tentdak, hierin staat een klein 2 persoonsbed en een stapelbed, een kraantje en een koelkast. Bijzonder om in te slapen, je kijkt door de wanden naar buiten en wordt regelmatig wakker van vogels etc.

Lekker ge BBQ-d in de buitenkeuken en na lezen,spellettjes en douchen gaan slapen.

17-7

We wilden vanmorgen uitslapen maar dat ging niet helemaal lukken door de groep motormuizen die vanaf 630 in beweging kwamen. Een groep 60-ers op harleys die je natuurlijk eerst even sationair moet laten draaien voordat je met alle 20 motoren wegrijdt!! Maar ze hadden enorm plezier dus dat gunnen we ze graag!! En in de vroege ochtend is het heerlijk om buiten te lopen omdat de temperatuur dan een aangename 24 graden is , dit loop snel op naar gemiddeld 33 graden!!

Rustig en uitgebreidd ontbeten met toast, gebakken eitjes en fruit. Vervolgens even een afkoelende duik in het zembad.

Daarna in de auto gestapt en naar de regio East alligator river gereden

We wilden een wandeling maken van 2 km maar dit was grotendeels afgezet. Ivm krokodillen en buffels in het gebied.  We hebben een andere wandeling gemaakt, deels langs zandstenen rotsen, deels door regenwoud.  Vervolgens naar het uitkijkpunt Cahills Crossing. Dit is een oversteekpunt door de rivier ( dus alleen voor 4WD) waar je alleen met toestemming naar de overkant mag. Dit is Arnhemland, een gebied van de aboriginals waar praktisch geen toerisme komt en zij nog grotendeels op traditionele manier leven.

We zagen bij de rivier verschilllende krokodillen, zowel de zoetwater, die rrelatief onschuldig ziiijn als je ze met rust laat, als de zoutwatterkrokodil die ook in zoet water leeft en die aggressief zijn en ook mensen aanvallen.. Bijzonder om ze aan de overkant van de rivier te zien liggen en ook in het water te zien zwemmen.

Vervolgens bleken we steeds onder een behoorlijk grote spin door te lopen, natuurlijk even op de foto gezet. Nog enger was eigenlijk dat we hem later kwijt waren...

We zagen ook nog een roofvogel die naar zijn nest vloog waar een kleintje inzat, prachtig!!

Daarna doorgereden naar Ubirr, een rondwandeling met aboriginal tekeningen en een klim naar een uitkijkpunt waar we aan de ene kant uitkeken op de zandstenen rotsformaties  en aan de andere kant op de wetlands die nu grotendeels droog staan. Een prachtig vergezicht waar we gezeten hebben totdat de zon onderging.

Een prachtige dag!!!

1. Wleenaers:
    18 juli 2017
    wat een geweldigefoto,s ! zijn we heel blij mee! stralende gezichten dat zegt genoeg! veel plezier bij alle aventuren!
    liefs kus oma
  2. Walter:
    18 juli 2017
    Gezellige beestjes daar!
    Volgens Gijs komt de meest dodelijke spin ook uit die buurt.
    Slaap lekker.
    Papa