heron island

19 augustus 2017 - Heron Island, Australië

De wekker om 630 uur maar het waait flink, ik ben bij de haven gaan kijken maar de golven zijn teveel, en de stroming te sterk om naar het wrak te kunnen zwemmen, helaas!

We laten de kids nog maar even slapen, pakken de spullen in en gaan voor de laatste keer ontbijten op het eiland. Daarna nog wat fotomomentjes en dan op de boot terug. We hebben nu de grote Heron islander die zou stabieler in het water liggen. Met een wind van 15-20 knopen en bijbehorende golven zitten we alsnog in een soort van achtbaan, een paar keer flink slikken om het ontbijt binnen te houden....

Maar na een kleine 2 uur zijn we weer terug in Gladstone.

Na ruim 4 uur rijden komen we in een klein plaatsje Tin Can Bay, hier verblijven we 1 nacht op weg naar onze volgende stop in Noosa. We zijn hier omdat we morgenochtend wilde dolfijnen willen gaan voeren om 700 uur.

Al 30 jaar komen er Indo-Pacific Humpback Dolphins in de ochtend naar de kust en mogen bezoekers tot hun knieen in het water om een vis te voeren aan de dolfijnen. We zijn benieuwd of ze er morgen zijn.