magnetic island

5 augustus 2017 - Magnetic Island, Australië

5-8

We worden rond 700 uur wakker en genieten voor de laatste keer van het geweldige uitzicht vanuit ons bed.

We maken een uitgebreid ontbijt klaar en eten dat op zittend op de veranda terijl het flink begint te regenen maar de temperatuur is 25 graden dus prima te doen.

Na het eten pakken we alles in en stappen we in voor de rit naar Townsville waar we de ferry nemen naar Magnetic island.

Als we richting de supermarkt rijden om de voorraden aan te vullen worden we getrakteerd op een cassowary!!! Komt vanuit de struiken zo via de berm de weg oversteken , dus vol op de rem ( dat kan hier want er rijdt praktisch nooit iemand achter of voor je) en de auto uit om te kijken en een foto te maken, een prachtbeest om te zien, indrukwekkend!!

Na de boodschappen rijden we de bruce hoghway naar beneden, dit is de belangrijkste weg van noord naar zuid australie. Hij is 2 baans en om de 40 km heb je een inhaalstuk van ongeveer een kilometer waar je dan langzaam verkeer kunt inhalen. Na verloop van tijd wordt de weg wel saai, er is af en toe een plaatsje waar je zo door bent en dan weer hele stukken niets. Helaas wel veel dode dieren op of naast de weg en ook geregeld kruizen met bloemen langs de weg, door de lange saaie wegen blijken er nog al wat mensen te verongelukken waarschijnlijk omdat ze in slaap sukkelen, we letten dus maar goed op!!

In de middle of nowhere is er opeens een huis die de frozen mango heet, en wat kun je daar krijgen???? Jazeker... IJS!! Natuurlijk gaat we dit proeven en het is heerlijk ijs, maar 2 bolletjes is genoeg om als lunch te dienen!! We moeten nu nog een uurtje rijden en dan zijn we bij de ferry. Het is ongeveer 25 minuten varen en dan nog 2 km rijden naar ons huis. Het huis is oud maar prima. We wandelen aan het eind van de middag richting alma bay waar Joep,Pim en Merel natuurlijk direct weer op de rosten klimmen. Vervolgens lopen we naar Geoffrey bay waar we getrakteerd worden op rockwallibies!! Ongeveer 15 kleine wallibies die zoals de naam al zegt op de rotsen wonen zitten hier te smullen van wortel en appel en eten het bijna uit je hand, het lukt om vlakbij foto's te maken. Wat een schattige beestjes!!! Lotte wil er ook 1 in de tuin !!

Morgen gaan we een zeil/snorkeltocht doen, we zijn benieuwd.

1. Walter:
    9 augustus 2017