Mission beach

4 augustus 2017 - Mission Beach, Australië

4-8

We hadden besloten nog een relaxdag te houden bij het geweldige huis maar toen we wakker werden was het erg bewolkt dus besloten we na ons uitgebreide ontbijt om richting visitorcentre te gaan om te informeren naar wandelroutes en de meeste kans om een cassowary te zien. We hebben in the atherton tablelands wel een jonge cassowary gezien maar als ze jong zijn hebben ze nog niet de karakteristieke zwarte veren en de rood en blauwe kop/hals en de hoorn bovenop zijn kop. We treffen een aardige man bij het visitorcentre, een 70-er die enthousiast is over zijn eigen omgeving. Hij vertelt ons dat we het beste een route met de auto kunnen nemen in de hoop er 1 tegen te komen. We rijden de hele route maar worden helaas niet beloond, je kunt ook niet altijd geluk hebben...we lopen een wandeling in het regenwoud en verbazen ons dat we geen dieren zien maar ook niet horen, het is doodstil in het regenwoud.

Inmiddels is het gaan regenen en besluiten we om ergens te gaan lunchen, we kiezen een restaurantje waar we overdekt buiten kunnen eten en waar ze wifi hebben. De behoefte aan wifi na enkele dagen terug te zijn geweest in de vorige eeuw is enorm dus voorzien we in een behoefte. Maar het ziet er natuurlijk niet uit, met zijn 6-en aan tafel allemaal op een apparaat....

We hebben lekker gegeten en gaan het eind van de middag terug naar ons huis, het is inmiddels droog en we kunnen lekker buiten zitten.

We besluiten met elkaar dat we voorlopig aan de kust willen blijven en dat we dus ons verblijf in Marian in het binnenland annuleren en dat we langer in yeppoon zullen blijven, niet 2 maar 5 nachten. We kunnen niet verlengen in de accomodatie die we al hadden voor de 2 nachten dus via airbnb een andere lokatie in yeppoon voor 3 dgn geboekt. Gaat wel heel makkelijk met de app op je telefoon!!!

Na de borrel en de BBQ gaan we langzaam de spullen inpakken want morgen verlaten we Altitude one40 om naar Magentic island te gaan, een rit van 3 uur

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade