Noosa

21 augustus 2017 - Noosa Heads, Australië

21-8

De wekker om 615 uur!!! En blije kinderen ' s morgens vroeg....

Snel een broodje en om 645 uur zitten we in de auto om naar mooloolaba te rijden waar we meegaan op een tour om te zwemmen met walvissen, spannend!!!

Het weer is bewolkt en het waait dus benieuwd hoe het op zee is.

We worden in een wetsuite gehesen ( dat staat me echt steeds beter...) en dan de zee op zoeken naar bultrugwalvissen. We zien verschillende keren het water uit de blowholes omhoog komen en varen dan die kant op maar dan laten de walvissen zich niet zien. Zo varen  en dobberen we ruim een uur en dan blijkt dat we niet met zeebenen zijn geboren, zowel Pim als Joep leggen hun ontbijt over de rand in de oceaan neer en Merel doet haar best om de misselijkheid te onderdrukken.

Net als zij zich beroerd voelen worden er 3 bultrugwalvissen in de buurt gezien en dan ontstaat er stress op de boot, iedereen zo snel mogelijk flippers en brillen op en het water in. Ik blijf bij de 3 groene kinderen op de boot en Rob en Lotte gaan het water in. Vanaf de boot zien we de walvissen heel vlakbij ( 15-20 meter van de boot!!) en ze zijn enorm groot! En ik krijg knikkende knieen met zulke grote beesten en Rob en Lot ertussen zwemmend.

De walvissen gaan verder en de zwemmers weer terug op de boot gaan we achter ze aan. Tot 4 x toe zwemmen Rob en Lotte terwijl de walvissen vlakbij zijn en de laatste 2 x zwemmen ze er vlakbij en de laatste keer zwemt er een walvis 2 meter onder hen door!!! Wat een ervaring rijker.

Vanaf de boot zien we de 3 walvissen vaak omhoog komen en 1x zelfs met zijn kop boven water. Waanzinnig om zo dicht bij te zien.

Ondanks de zeeziekte van de andere kinderen genieten ze wel van het zien van deze grote beesten.

We varen terug naar de kust waarbij we hard gaan maar dat is voor ons beter dan dat dobberen op een onrustige zee.

Bij aankomst in de haven voelt iedereen zich gelukkig weer een stuk beter en genieten we 's middags in het zonnetjes en het zwembad bij het appartement