Noosa

22 augustus 2017 - Noosa Heads, Australië

22-8

Vandaag slapen we uit, wij worden om 645 uur wakker van de zon die langs de gordijnen komt. De jongste 2 zijn ook op tijd wakker, de oudste 2 waarschijnlijk ook maar die blijven lekker liggen.

We genieten van het ochtendzonnetje en Rob maakt een heerlijk ontbijtje met een gebakken eitje op toast en een bord met vers fruit, heerlijk!!

We gaan vandaag een route lopen in het Noosa national park. We lopen de Tanglewood track die door regenwoud en woodlands gaat, we zien opvallend weinig dieren en horen er ook heel weinig maar opeens ziet Merel een goanna vlak naast het pad waar we lopen. Dit is een soort hagedis maar met een hele lange staart, hij heeft een gespleten tong waar hij mee ruikt en die hem richting voedsel stuurt! Rob springt de berm in om het beestje op de foto te krijgen.

Als we verder lopen komen we na 5 km uit bij Hell's gates. Een uitkijkpunt over de oceaan. De rotsen zijn in de loop van 10 tallen jaren uitgeslepen en het water kolkt onder ons, niet ver van de kust zien we een groep van zo'n 15 dolfijnen zwemmen en spelen en vlak erna komt een bultrugwalvis naar de groep dolfijnen toezwemmen, we zien zijn blowhole water spuiten en hij komt boven en duikt weer onder, slaat met zijn vin op het water en we zien zijn staart boven water.

We lopen de route verder langs de kust en zien prachtige strandjes en we zien een koala in een boom vlak naast een strandje. Op de foto is te zien dat deze zowaar een oogje open heeft!!

We rijden verder naar noosa hill waar we bij een uitkijkpunt over de verschillende delen van noosa kunnen uitkijken.

Daarna rijden we door naar het strand, sunshine beach, dit ligt aan de oostkust waardoor er hogere golven zijn waar de kinderen wel even in wilden duiken. Er is praktisch niemand op het strand, er is een stuk van ongeveer 25 meter breed waar de vlaggen staan dat er gezwommen mag worden en lifequards je in de gaten houden.

Joep, Pim en Merel duiken direct de golven in, de stroming en golven zijn goed dus ze moeten hun best doen om rechtop te blijven staan. Ik blijf als een volleerd lifequard in de waterlijn staan surveilleren, zou een rood badpak me net zo leuk staan als een wetsuit??

Het eind van de middag gaan we terug naar ons huisje en duiken de kinderen de whirlpool in om het zand weer van hun lijf te krijgen.

We eten mexicaans en doen spelletjes en lezen.

Morgen weer een lekker rustig ochtendje en 's middags huren we een motorbootje waar we  de noosariver mee onveilig gaan maken!!

1. Walter:
    22 augustus 2017
    Onze Noordzee is "iets" minder blauw.
    Op Texel is een 12 meter lange vinvis aangespoeld. Ligt nu in het museum.
    Blijf genieten.
    Liefs papa
  2. Mark:
    22 augustus 2017
    Wow, dolfijnen dichtbij, mooiiiii ! Wij kijken uit naar je lifeguard skills en outfit DieuwHeel veel plezier nog