Molokinikrater

15 augustus 2019 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

14-8

vanmorgen vroeg opstaan! Om 530 de wekker, we worden om 630 bij de boat ramp verwacht voor een snorkeltocht.

Vanaf de kust zie je de molokini krater in het water liggen. Een halfronde top van een uitgedoofde vulkaan. Met de speedboat waarmee wij gaan zijn we er in 15 min. Na instructie en een heerlijk kaneelbroodje als ontbijt gaan we het water in. Glashelder en zwemmen tussen de vissen!! Veel braincoral en veel zee-egels. Prachtig om te zien. Na verloop van tijd klimmen we weer in de boot en gaan we naar de buitenrand van de krater. Hier zijn de golven wat pittiger en slaan tegen de rotsen behalve een plek in het midden waar je met de golven meegaat omlaag en omhoog maar niet tegen de rotsen slaat. Geweldig een soort  lift die je 3 meter omhoog en omlaag brengt. Het water is hier intens blauw waar de zon prachtig doorheen schijnt!

Vervolgens gaan we in grote vaart een stuk tegen de golven in. Joep zit op de ‘wettest spot on the boat’ en is doorweekt van alle golven die over hem heen komen, erg geestig!!

we stoppen bij rotswanden waar de golven tunnels maken door de jarenlange erosie. De golven spatten in de tunnel uiteen met een flink geluid, enorme blowholes! Machtig!

Onze laatste stop is turtle beach. Je raad het al home of the green turtle!!

We gaan vol verwachting het water in en het is fantastisch. We zien verschillende schildpadden in verschillende grootte. Soms ben je er 1 aan het bekijken zwemt een ander vlak naast of onder je! Bij mij een meter onder me en bij pim 10 cm naast hem. Geweldig!! We zien er 4 bij elkaar en kunnen ons geluk niet op.

Terug aan boord krijgen we een lekkere lunch en daarna varen we terug naar de haven. Een geweldige tocht!!

We gaan nog even naar een strandje nagenieten waar merel de golven probeert te bedwingen met haar bodyboard maar ze moet het onderspit delven. De golven zijn groot en winnen!!

de rest van de middag relaxen we bij het huisje en zwembad.

vanavond vroeg slapen. We worden om 0200 uur opgehaald voor de zonsopgang op de hoogste berg van maui waarna we daarna naar beneden gaan fietsen!!

1. Pepijn Leenaers:
    15 augustus 2019
    Gaaf jongens al die schildpadden! Geniet ervan!
  2. Brenda:
    15 augustus 2019
    Wat een gave dingen doen jullie. Lekker blijven genieten. Veel plezier!!
  3. Diana:
    Wat gaaf helemaal!
    😘
  4. Marielle:
    20 augustus 2019
    Gaaf hoor die schildpadden, super!