West maui

14 augustus 2019 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

13-8

vandaag gaan we naar de kust van west maui. Dit is het bovenste deel van maui.

we rijden naar het noordelijkste puntje naar honolua beach. Er is maar 1 doorgaande weg dus het kan niet missen. Wanneer je veel auto's in de berm geparkeerd ziet staan dan ben je er en zoek je een plekje om te parkeren ( niet altijd een makkelijke opgave) en dan loop je naar het strandje. Honolua beach is een rotsstrand waar je goed zou kunnen snorkelen. Dus zwemvliezen onder en snorkel op en dan glibberen we over de stenen het water in. De pacific ocean heeft hier een heerlijke temperatuur. We moeten iets verder van het strandje af maar daar zien we het rif met zijn vele vissen, klein en groot. In allerlei kleuren,van donker met felle accenten tot heel licht gekleurd. Een schildpad die rustig onder ons door zwemt en een grote kreeft die op de bodem loopt. Het water is glashelder dus de 7-10 meter naar de bodem kun je prima zien. Het is prachtig om in een tropisch aquarium te zwemmen. ‘s Middags rijden we naar Kaapali beach voor een zandstrand. De zee heeft hier machtige golven waar joep, pim en merel zich prima in vermaken met en zonder bodyboard.

Aan het eind van de middag vertrekken we naar het dorpje waar we japans tepanyaki gaat eten. Natuurlijk prachtig aan tafel klaargemaakt waaronder een vuurspuwende vulkaan van een ui. En heerlijk gegeten, een geslaagde avond!!

morgen vroeg op voor een snorkeltocht

1. Wleenaers:
    14 augustus 2019
    Wat een avontuur,de prachtige natuur waar jullie deel van uitmaken! Met zwemmen ,weet ,tot je knietjes in het water!heel veel plezier!! Liefs mam
  2. Jes:
    14 augustus 2019
    Gaaf zo’n live aquarium..tof! En leuk dat etentje .... das altijd zo leuk en lekker ! Een vuurspuwende ui...oh, eerst de foto's kijken.
    Oohhh geen foto van de ui🤪
    Geniet vandaag weer van het snorkelen😘
  3. Marielle:
    Wat magisch he die onderwaterwereld? Veel plezier met snorkeltocht! Liefs