North shore

7 augustus 2019 - Makaha, Hawaii, Verenigde Staten

6-8

Vandaag was de planning om eerst de Dole ananas plantage te bezoeken en daarna naar de surf- en snorkelstranden aan de noordkant te gaan.

Na het ontbijt met een volgestouwde auto met zwem en snorkelspullen vertrokken maar de lucht wordt steeds donkerder. Bij de ananasplantage is geen parkeerplek te vinden dus besluiten we eerst te gaan snorkelen en rijden door naar de noordkust. Daar aangekomen rijden we langs de verschillende stranden maar is het helaas gaan regenen....We zijn al geen echte strandgangers maar in de regen op het strand liggen gaat echt te ver dus rijden we verder het dorp haleiwa in. Een echt surfdorpje met allerlei winkels met surfspullen en ook een winkel om rookgerei te halen voor de ‘lay-back’ sfeer.

ik had gelezen over de lekkerste garnalen bij Giovanni’s foodtruck dus daar gaan we naar opzoek.

Op een terreintje staan verschillende foodtrucks en voor Giovanni’s staat een gigantische rij. We bestellen de originele ’s en de lemon and butter shrimps. We moeten in totaal bijna een uur wachten maar het moet gezegd, de beste garnalen ever!!

We bestellen een ander lokaal gerecht om te drinken. Shaved ice wat eigenlijk een slush puppy is maar hier krijg je keuze uit veel verschillende smaken en kleuren. Daarnaast ook de shaved ice cream. Een soort samengeperste shaved ice waar ook een topping op wordt gegoten in ons geval met choco white choco en 1 met nutella.

Omdat het helaas weer gaat regenen besluiten we terug te gaan naar de ananasplantage. We verwachten een uitleg over het ontstaan en ontwikkeling van het bedrijf maar dat valt wat tegen. We kopen kaartjes voor de pineapple express. Een treintje die met een slakkengangetje door het verbouwproces zou rijden. Bijna een uur in de rij gestaan en toen een ritje van 20 min over een wat slecht onderhouden akker met wat ananasplanten en verder wat bananenbomen en cacoabomen. De begeleidende teksten zijn door het piepen van de trein op de rails niet volledig te volgen. Dit was niet zoals we van de amerikanen gewent zijn!! Vervolgens naar het grootste doolhof waar we op 8 punten een ‘stempel’ moeten halen. Daar zouden we wel een uur mee bezig zijn maar na 20 min staan we weer buiten inmiddels met allemaal de slappe lach van deze wat tegenvallende excursie. We trakteren ons op een pineapple softijsje met stukjes pineapple die heerlijk is.

Omdat het steeds wisselend blijft regenen of dreigt te regenen besluiten we naar huis te rijden en een relaxavondje in te lassen, wat ook wel lekker is.

Ook morgen is regen voorspeld al maakt dat voor ons programma minder uit. In de ochtend willen we naar het enige paleis wat er in usa is en ‘s middags gaan we off road crossen met een 6-persoons karretje in de bergen aan de oostkust. Hoe meer modder en plassen om doorheen te racen hoe leuker het wordt!

1. Walter:
    7 augustus 2019
    dwz een Hollands weertje! Moet kunnen!
    Maar wat is "rookgerei in een lay-back sfeer? "
    En een beetje voorzichtig in die moddercross.
    Wij gaan still going strong.
    Liefs papa
  2. Diana:
    7 augustus 2019
    Had mij maar in laten vliegen, niet alleen voor het winkelen maar ook voor de garnalen😀 geniet er samen van!
  3. Jes:
    7 augustus 2019
    Wat jammer van de regen maar toch een prima dag. Die garnalen had ik ook wel willen proeven mjammie!
    En dat doolhof dan en die ‘rondleiding’ op de Dole plantage. Ach.. je kan niet alles hebben. En een ananasijsje lijkt me heerlijk!
    Veel plezier in de karretjes !
  4. Mark:
    7 augustus 2019
    Balen van de regen maar morgen hebben jullie weer andere leuke dingen op het programma! Veel plezier met het crossen;-)
  5. Wleenaers:
    8 augustus 2019
    Hoop morgen weer een leuke en zonnige dag! Zijn jullie wel voorzichtig met dat (stomme) karten?heel veel plezier met alles
    Liefs mam