Airlie beach

9 augustus 2017 - Airlie Beach, Australië

9-8

Vandaag vertrekken we van magnetic island, om 9.55 uur moeten we op de ferry zitten en varen we in een half uur naar townsville.

Van townsville naar airlie beach is een rit van ruim 3 uur. Uitgestrekte landschappen met veel suikerriet, het lijkt hier wel iets drukker op de weg, wat betekent dat we geregeld een auto tegen komen.

We verbazen ons om de vele dode dieren langs de weg, voornamelijk walibies, zielig!!!

Halverwege even snacken en dan het 2e deel. Om 1500 uur zijn we in airlie beach, een badplaats die toegang biedt tot de whitsunday eilanden, eilanden met witte stranden en koraal in de zee ervoor.

We verblijven in een stacaravan op de big 4 airlie cove resort. Als we de caravan binnenkomen blijkt het splinternieuw te zijn met leren stoelen die je kunt uitklappen als ligstoelen ( herinner je de stoelen van Joey en Chandler van friends!!) een ruime 2 persoonslaapkamer, een ruime douche!!!!, de kids in een kamer met 2 stapelbedden. Buiten een zwembad en waterspeelpark waar pim en merel zich direct vermaken.

We gaan lekker borreleten (chips, toastjes met dips etc) en relaxen.

Morgen een zeiltocht

1. Walter:
    10 augustus 2017
    Worden die dode dieren nooit opgeruimd?
    Geen fris gezicht bij die hoge temperaturen!
    Papa
  2. Dieuw:
    11 augustus 2017
    De snelweg is hier 2600 km lang en hele stukken waar niemand woont dus er is niemand om het op te ruimen. Maar de natuur regelt het zelf. Er zijn vele havikken die de dode dieren opeten!!

Het is wel een sneu gezicht die dode dieren. Hoe het ruikt weet ik niet, ik ben niet gestopt!!;-)
  3. Marielle:
    11 augustus 2017
    die beesten langs de weg kunnen misschien prima op de BBQ?