heron island

16 augustus 2017 - Darwin, Australië

16-8

We staan op tijd op want vandaag vertrekken we richting heron island. Helaas komt Pim beroerd uit bed en bij de geur van ontbijt moet hij spugen en dat herhaald zich nog enkele keren. Arm kind, moet hij ook nog 2 uur in de auto en daarna nog 2 1/2 uur op de boot!! Hij weert zich kranig en zegt steeds " het gaat wel hoor mam"

We hebben een vlotte rit en wachten in de schaduw op de boot. Een boot die in 2 1/2 uur 72 km aflegt dus we gaan vrij hard en regelmatig wat hobbelig, arme pim heeft heel wat spuugzakjes gebruikt....

Maar de beloning is uiteindelijk een paradijsje. Een prachtig eiland met veel koraal eromheen.

In 1943 werd Heron island een nationaal park en in 1974 werd het een marine park wat betekent dat alles wat er leeft is beschermd, er mag niet worden gevist, geen schelpen oid mogen meegenomen worden. Zoals ze hier zeggen " take noting but pictures, leave nothing but footprints".

We hebben 2 huisjes naast elkaar en gaan na het inchecken direct op verkenning. Een prachtig bounty eiland, een fantastische zonsondergang en we verheugen ons op morgen, SNORKELEN!!

We eten in het restaurant en Pim voelt zich gelukkig weer wat beter en neemt voorzichtig wat drinken en fruit.

Morgen staan we op tijd op dus vanavond er op tijd in!!

1. Wleenaers:
    19 augustus 2017
    wat geweldige foto,s en verhaal ik kan me voorstellen dat je het in een soort roes meemaakt! en de kinderen een geweldige ervaring rijker , ze zullen er nog vaak aan terugdenken!!!
    die dolfijnen zijn toch niet al te wild???? doe ze de groeten van mij kus mam
  2. Walter:
    19 augustus 2017
    Misschien wordt voetbal toch niet je belangrijkste sport, Joep!!
    Grootvader